Suzuki private lease

Ons actuele en complete aanbod van Suzuki

Suzuki (private lease) werd in 1909 opgericht door Michio Suzuki als een fabrikant van weefgetouwen. Het bedrijf was buitengewoon succesvol, maar toch vond Michio het verstandig om te diversifiëren. Hij dacht dat het publiek wel behoefte zou hebben aan compacte auto’s. De eerste prototypes waren in 1939 klaar, maar toen gooide de Tweede Wereldoorlog roet in het eten. Pas in 1955 onthulde Suzuki zijn eerste echte auto, de piepkleine Suzulight. Meer dan een halve eeuw later zijn compacte autootjes nog steeds de specialiteit van het Japanse merk, al heeft het met de Vitara en S-Cross ook grotere modellen in zijn gamma. Heel bekend is de Swift, iets waarvoor in de jaren tachtig de slogan ‘It’s a giant Suzuki’ werd bedacht.

Voor de Tweede Wereldoorlog was Suzuki klaar om met de productie van auto’s te beginnen, maar de Japanse regering had op dat moment meer behoefte aan militair materieel. Na 1945 keerde Suzuki daarom terug naar het maken van weefgetouwen. Dat ging uitstekend totdat in 1951 de markt voor katoen in elkaar zakte. Suzuki besloot motorfietsen te gaan maken. In het Japan van na de oorlog was immers behoefte aan een goedkoop en betrouwbaar vervoermiddel.

Suzuki Swift 1.2 Comfort private lease

Automaat of handgeschakeld?

Wij kunnen ons voorstellen dat het lastig is om te kiezen of je de Suzuki private lease auto nu met een automatische versnellingsbak wenst of juist handgeschakeld. De keuze is echter geheel persoonlijk en en net wat je maar gewend bent. Zo heb je het kamp handgeschakeld. Een feit is en blijft dat dit type versnellingsbak makkelijker in onderhoud is. Veel bestuurders hebben met een handgeschakelde bak ook een beter gevoel met de auto.

Andere mensen kiezen juist weer graag voor de automaat. Wanneer je de Suzuki private lease auto met automaat besteld kun je in ieder geval rekenen op een vloeiende overschakeling en rit. Het is wel zo dat dit type versnellingsbak meer onderhoud nodig heeft, maar bij private lease zijn deze kosten al inbegrepen. Het is vaak wel zo dat een automaat iets duurder is in de private lease. Dit heeft te maken met de hogere onderhoudskosten van deze versnellingsbak.

Vroeger was het nog wel een verschil of je veel in de stad reed of juist veel op de snelweg. In het laatste geval was een automaat prettiger rijden volgens velen. Inmiddels zijn de automaten sterk verbeterd en maakt het niets meer uit waar je de auto voor inzet. In dit geval is het gewoon een kwestie van gevoel en wat je zelf als prettig ervaart.

Mis je een Suzuki private lease aanbieding? Mail het ons!